FacebookПідписатися на RSS

Підсумки

освітньої та адміністративно-господарської роботи

ДУ «Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) № 41

«Золотий ключик»(м. Кропивницький)

Національної поліції України»

за 2022/2023 навчальний рік

ВСТУП

Робота ДУ «ДНЗ (дитячий садок) № 41 «Золотий ключик(м.Кропивницький) НПУнавчальному році організована відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2021р.№86, Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженого наказом МОН від 12.01.2021 р. № 33, листів Міністерства освіти і науки України, плану роботи на 2022/2023 навчальний рік, власного Статуту.

Заклад працює над проблемою: «Формування цілісної, життєво компетентної особистості в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти»

Мета діяльності закладу:

- Забезпечити сприятливі умови для фізичного, інтелектуального, полікультурного становлення особистості кожного вихованця , досягнення ним рівня освіченості відповідного ступеня навчання, розвиток потенційних можливостей з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів;

- виховання духовно багатої, гуманної, вільної, рівноправної, відповідальної, толерантної, демократичної особистості;

- формування рис громадянськості української держави, духовності, фізичної досконалості, моральної, художньої, естетичної та трудової культури;

- впровадження активних форм і методів навчання вихователів та вихованців, реалізація особистісно-орієнтовного підходу;

- розвиток у вихованців пізнавальної активності та культури розумової праці, вироблення уміння самостійно набувати знання, застосовувати їх у практичній діяльності;

- впровадження новітніх технологій;

- формування всебічно розвиненої особистості;

- виховання духовної культури особистості та створення умов для вільного формування світоглядної позиції;

- активізація та розвиток творчого потенціалу вихователів, формування у них здатності самоаналізу результатів, уміння використовувати раціональні прийоми і педагогічні технології, покликані зберігати фізичне і психічне здоров'я дітей стимулювати самоосвіту та самовдосконалення;

- забезпечення наступності в організації та змісті дошкільної і початкової освіти підвищення рівня підготовки дітей дошкільного віку для навчання;

- здійснювати правове виховання дітей через формування поваги до державних символів України, Конституції України, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина.

Коротка історична довідка:

Дошкільний навчальний заклад заснований в лютому 1976 року.

Засновник закладу – УМВС України в Кіровоградській області.

- проектна потужність - 120 дітей

- юридична адреса: м. Кропивницький, вул. Тобілевича, 32

Характеристика мережі закладу:

- дошкільних груп загальноосвітніх - 6

Графік функціонування закладу: - 07.00-19.00

Кадрове забезпечення:

- всього працівників - 36

- з них педпрацівників - 16

Якісний склад педагогічних працівників:

Педагогів вищої категорії - 3

- І категорії - 2

- ІІ категорії - 1

- Спеціалісти - 1

- Відповідають посаді, яку займають - 9

- Педагогічне звання «старший вчитель» - 1

- Педагогічне звання «старший вихователь» -1

«вихователь-методист»- 2

Матеріально-технічна база:

- дошкільних груп - 6

- спортивна база ( зал для занять, спортивна площадка);

- музичний зал;

Головною метою на сучасному етапі навчання педагогічний колектив вважає допомогти кожній дитині досягнути певних успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця продуктивного співробітництва педагогічних працівників,батьків і громадських структур спрямована на

- досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів, які дитина усвідомлює як позитивний розвиток її здібностей.

- продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я дітей;

- підвищення іміджу навчального закладу;

- поширення передового педагогічного досвіду працівників навчального закладу шляхом друку матеріалів у фахових виданнях;

- створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками з метою підвищеннярезультативності освітньогопроцесу.

Основні напрямки методичної роботи:

-формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу кожного педагога і всього педагогічного колективу;

-вироблення інноваційного стилю діяльності, удосконалення змісту науково-методичної роботи, забезпечення її національної, особистісно зорієнтованої спрямованості;

- впровадження інноваційних технологій;

-створення інформаційного освітнього середовища для запровадження інноваційної моделі педагогічної технології моніторингу якості освіти в системі управлінської діяльності навчального закладу.

Заклад забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть технічного персоналу) враховується фахова підготовка, особисті якості, працездатність, інші характеристики.

Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів за допомогою різноманітних форм і методів методичної роботи, на семінарських заняттях, педрадах, на відкритих переглядах, педагогічних читаннях, під час епізодичних та фронтальних перевірок.

Постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки.

Педагогічні працівники успішно атестуються та проходять курси підвищення кваліфікації Навчальне навантаження дітей відповідало робочим навчальним планам та складено відповідно до потреб дошкільників і спрямоване на гуманізацію та диференціацію освітнього процесу.

Три рази на рік проводився моніторинг навчальних досягнень. Його результати оприлюднювались на педагогічній раді та сайті ДНЗ. Педагогічним колективом досягнуті певні успіхи в навчанні і вихованні вихованців. На кінець навчального року 90%дітей мають достатній рівень знань такі результати досягнуті завдяки повсякденній кропіткій роботі педагогів закладу: вихователям групи №1 «Калинки» Плахотнік В.А., вихователям групи №2 «Білочка» Гуралюк Н.В., Шереметьєвої Т.М., вихователям групи №3, Кваші Т.А., вихователям групи №4 Тітовій Л.С., Хильченко В.Ю., вихователям групи №5 Чукановій Ю.О., Щорбі Л.І., вихователям групи №6 Преор І.Д., Щербаковій І.К., керівнику музичному Жерлиці Т.В.

Діяльність педагогічного колективу спрямовувалась на реалізацію методичної проблеми закладу, а також на створення умов для індивідуалізації особистісного розвитку, духовного зростання, фізичної досконалості, забезпечуючи емоційний комфорт, стан благополуччя і залучення до життя соціуму дітей через формуванням у дошкільників екологічної культури та розвиток образотворчої діяльності.

В цьому напрямку робота велася з залученням батьків, як безпосередніх учасників освітнього процесу в закладі, завдяки цьому було досягнено взаєморозуміння та прагнення до втілення СТРАТЕГІЇ розвитку гармонійної особистості дошкільнят.

Робота педагогічних працівників планувалася та проводилася з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні. Адміністрація завжди підтримує та стимулює творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів.

Колектив закладу працював в інноваційному режимі, використовуючи нові педагогічні ідеї, запроваджуючи в освітню діяльність сучасні педагогічні технології і методики. В закладі функціонує сайт на якому постійно висвітлюються новини та життя всіх учасників освітнього процесу.

Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.Основним акцентом в освітній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: педагоги мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти, інноваційну технологію, дітям були створені всі умови для розвитку здібностей вихованців.

Вся праця педагогів направлена на створення ситуації успіху . МИ називаємо наш колектив ОСЕЛЯ ТАЛАНОВИТИХ

1. Нашіпедагоги надають дитині можливість почуватися особистістю. Поліпшують не лише самооцінку, але й самовпевненість. Обов'язково

називають дитину на ім'я, створюючи ситуації успіху довіри.

2. Підтримують інтерес до навчальної діяльності та досягнення успіху.

3. Створюють якомога більше епізодів, випадків, ситуацій, у яких дошкільник може взяти участь, — тоді він матиме більше можливостей знайти себе.

4. Нормою педагогічної діяльності є ставлення до дитини, як до рівного, що

виключає право педагога на грубість, різкість, зневажливий тон.

Коли заклад був на карантині то педагоги закладу, найперші в місті, проводили відкриті заняття (Zoom), святкові ранки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, і це є показником їх високої педагогічної майстерністі.

Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на заняттях впроваджує все більше і більше педагогів.

адміністрацією закладу систематично здійснювались перевірки та аналізувалися виконання навчальних планів і програми педагогами

На контролі щороку різноманітні питання питання:

1. Формування основ екологічної культури дошкільників під час ознайомлення з природою рідного краю

2. Розвиток творчості дітей в процесі художньо-естетичної образотворчої діяльності

3. Використання новітніх педагогічних технологій в освітньому процесі.

4. Формування граматично правильного мовлення .

ЗАГАЛОМ увесь освітній процес у закладі організовано для реалiзацii якiсноїпiдготовки дошкільників i розвитку їх здiбностей , виховання в дошкільників патріотичних почуттів та гордості за те, що вони є громадянами незалежної держави - України.

У нас склалися свої традиції, заходи, які ми проводимо щорічно

День Знань, Олімпійський тиждень, свято Осені і урожаю, Тиждень дошкільника,

Козацькі забави до дня святої Покрови, Місячник української писемності та мови, заходи до дня Св.Миколая,Місячник «Майстерня Діда Мороза», Різдвяні заходи, День ЄДНАННЯ, свято Весни і матері, Великодні свята, День матері і день сім′ї, випускний бал, Кольровий тиждень та різноманітні оздоровчі заходи

Тижні безпеки життєдіяльності;

Обов’язковим є щорічне проведення фізкультурно-оздоровчих заходів: до Дня фізкультури і спорту туристичний похід «Свято печеної картоплі», фізкультурні свята «Ми – спортсмени», «Зимонько-зима», «Весняні ігри»; спортивні розваги, дні здоров’я.

Вивчаємо розвиток комунікативних навичок у дітей під час ефективної взаємодії із іншими дітьми та дорослими .

Розвиваємо у дітей творчість, креативне мислення, практичні уміння та навички під час конструювання

Організовуємо освітній процес в контексті формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров'я

Формуємо у дітей почуття національної свідомості шляхом залучення їх до музичної діяльності та української дитячої літератури

Залучаємо батьків до активної участі в роботі дошкільного навчального закладу

Педагогічний процес побудовано таким чином, що дітям надається можливість для самоствердження, творчості, фізичного розвитку. Робота з дошкільнятами в групі здійснюється на заняттях та повсякденному житті з урахуванням віку дітей

Особлива увага зверталася на отримання теоретичних знань та практичних умінь за напрямками роботи, а саме:

- модернізація роботи з педагогічними кадрами у світлі реалізації вимог Державного стандарту дошкільної освіти;

- підвищення якості дошкільної освіти шляхом використання інноваційних технологій та методик,

- формування мотивації до здорового способу життя у дітей дошкільного віку;

- художньо-естетичне, екологічне виховання дошкільників;

- розширення сфери освітніх послуг для дітей дошкільного віку;

- створення сайту дошкільного навчального закладу та його наповнення, масштабна робота груп в соціальних мережах;

- застосування інноваційних форм методичної роботи з педагогічними кадрами;

- налагодження співпраці між початковою та дошкільними ланками освіти;

- формування патріотичних почуттів у дошкільників і інші.

Також увага зверталася на впровадження інноваційних, мультимедійних, комп’ютерних технологій у роботі з дітьми та кадрами.

На вирішення цих проблем проведені планові педагогічні ради, обмін досвідом з проблемних питань організації методичної роботи з кадрами.

Удосконалювались теоретичні знання педагогів шляхом самоосвіти, організації і проведення методичних форм роботи, а саме: ділова гра«Індивідуалізація освітньої роботи» (вересень), школа педагогічної майстерності

«Рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням для розвитку мовлення дітей» (вересень), методичний брифінг «Як систематична трудова діяльність впливає на розвиток дітей» (жовтень), семінар – практикум «Правила безпеки під час навчання дітей основних рухів» (жовтень), федбек«Як мотивувати дошкільників до занять фізичною культурою» (листопад),коворкінг «Робота з літературними творами» (листопад),проблемний семінар «Практика використання здоров’яформуючих і здоров’язбережувальних технологій в умовах дошкільного навчального закладу» (листопад), відеолекторій «Створення мультимедійних дидактичних ігор за допомогою макросів Draq-and-Drop» (грудень), теоретичний семінар«Правове виховання дошкільників» (січень), тренінг «Бесіди з дітьми про права дитини з використанням казок» (лютий), семінар – практикум «Підвищення акторської майстерності педагогів» (квітень).

Консультування з різних питань організації педпроцесу:

професійний колаж(серпень)

«Хореографічні етюди для використання в роботі», консультація «Тип темпераменту дошкільника» (вересень)прес-реліз «Проведення ранкової гімнастики (жовтень),консультація «Пам'ять дітей» (жовтень),

методичний квест для педагогів

«Якість планування освітньої роботи з дітьми» (жовтень)

консультація «Безпека дітей під час занять з фізкультури» (жовтень),

консультація «Фізичне виховання в сім’ї» (листопад), інформація: «Чому дошкільнята скаржаться» (грудень), кейс-метод «Правове виховання дошкільників»(грудень), консультація «Сімейний оберіг» (січень)

дебати «Чи потрібні дитині права» (січень), консультація «Правове виховання в сім’ї» (лютий), інформація «Порушення сну у дітей» (березень), педагогічний брифінг «Театралізовані ігри» (березень), консультації«Дитина заздрить. Як допомогти?» (квітень), «Булінг в освітньому процесі» (квітень), «Гендерне виховання дітей» (квітень), «Які навички знадобляться дитині в школі» (травень),

«Організація загартування дітей влітку» (травень).

Постійно надається методична допомога молодим вихователям. шляхом консультування. Наша мета - виявити кращий педагогічний досвід, продемонструвати здобутки кожного педагога, надати практичну допомогу вихователям, зацікавити їх сучасними інноваційними технологіями.

Під час роботи педагогічних годин були організовані виставки новинок методичних джерел, презентації надбань вихователів щодо застосування інноваційних форм роботи в розвитку, навчанні, вихованні дітей, презентації досвіду роботи, панорами методичних знахідок; опрацьовувались законодавчі та нормативно-правові документи; обговорювався зміст нових програм, посібників; учасники знайомилися з новими методиками і технологіями дошкільної освіти; обговорювались рекомендації, інструкції, листи Міністерства освіти; переглядалися форми методичної роботи, освітньої діяльності з дітьми з послідуючим обговоренням та застосуванням на практиці.

Використовуючи групу у вайбері та групу «Золотий ключик» у фейсбуці вихователі мали змогу знайомитися з новинками методичної періодики. Також протягом навчального року поповнювались освітні осередки в групах. Вихователі нашого закладу мали змогу ознайомитися з новими ідеями- презентаціями, які допомогли їм у плануванні своєї роботи.

Педагоги закладу поповнювали папки самоосвіти на теми:

Палій О.В. – «Гуманізація творчого процесу в музично-руховій діяльності»

Жерлиця Т.В. – «Художній образ мовою пісенного мистецтва»

Плахотнік В.А. – «Збагаченнямовленнєвих здібностей дошкільників засобами літературних дитячих творів»

Гуралюк Н.В.– «Підвищення пізнавальної активності дітей дошкільного віку шляхом залучення їх до нетрадиційних технік образотворчої діяльності»

Шереметьєва Т.М. – «Ейдетика як засіб розвитку образної памяті у дітей дошкільного віку»

Кваша Т.А. – «Формуванняуявлень дошкільників про Всесвіт засобами ігрової діяльності»

Тітова Л.С. – «Ознайомлення дітей дошкільного віку з природою (за ідеями В.О.Сухомлинського)»

Хильченко В.Ю. – «Формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з ІКТ освітнього процесу»

Щорба Л.І. – «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості»

Преор І.Д. – «Формування естетичної культури у дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва»

Для удосконалення професійної творчості педагогів були проведені професійні вітальні «Педагогіка розуміння» з метою стимулювати педагогів до підвищення психолого-педагогічної компетентності з питань пізнання та розуміння дитини, спонукати до постійного фахового зростання та розвитку важливих якостей: спостережливість, проникливість, емпатія.Поглибити знання педагогів про особливості цілісного розвитку дитини, як особистості; сформувати бачення та усвідомлення педагогами власних пріоритетних цінностей, підвищити життєвий тонус шляхом формування позитивного мислення; сприяти розвитку професійної майстерності.

Щоб допомогти кожному педагогу визначити власну формулу успішності, усвідомити цілі, перешкоди, що стоять на шляху, та способи їх подолання, спонукати їх до саморозвитку проведено коучинг «Визначення педагогом власної формули успішності».

Під час школи психологічного мінімумуна тему :Тімбілдінг (командна робота)

визначали систему цінностей усіх та кожного, згуртовували колектив до реалізації спільної місії.

Протягом навчального року проводились онлайн батьківські збори, засідання батьків: Екологічне виховання в родині(вересень)

Навчання дітей аплікації вдома (грудень)

Як запобігти дитячому травматизму (травень)

Надавались консультації, методичні рекомендації для батьків на теми:

Способи мотивації без «батога та пряника». Що не можна забороняти дитині

Безпечна цільова прогулянка. Перепустка в природу

Розвиток мовлення дітей за допомогою верлібрів

Дитячі істерики і вередування

Як зберегти здоров’я малюків

Навчання дітей аплікації вдома

Як навчити дитину справедливості

Причини нервово-психічних порушень у дітей

Організація безпечного харчування дітей влітку

Для батьків проведено (Zoom, онлайн ) свята, розваги, гімнастику пробудження (ІІ молодша група), ранкову гімнастику (середні групи), підсумкові заняття (старші групи).

З першого дня навчального року педагогічний колектив прагнув підсилювати виховний потенціал занять і виховних заходів, формувати і закріплювати традиції закладу. Для створення і згуртування дитячого колективу активно використовувалися форми гри і свята. Діти брали участь у різноманітних виховних заходах.

Протягом року керівники музичні та вихователі підготували і провели виховні заходи:

Українське довкілля. День козацтва. Свято Осені. Вже лунає радість свята Миколая .Зимове свято. Святі вечори. День народження садочка. Як Зима з Весною сперечалися. Свято весни, мами і всіх жінок. День сміху. Україною гаївки лунають. Свято випуску дітей до школи.Музичний фестиваль.

проведено онлайн:

- екскурсії з дітьми старшої групи до школи, у шкільну бібліотеку, до роботи батьків; до краєзнавчого музею, до Фортечних валів.

Проведені спільні віртуальні виставки робіт дітей і батьків:

- інсталяції до Дня міста;

- осінь в Кропивницькому;

- зимові вулиці міста;

- весна в рідному краї;

- літо в Україні.

Система роботи в дошкільному відділенні побудована так, що всі заходи готуються спільно: вихователь - батьки - діти, що допомагає згуртувати дитячі колективи.

У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки (спільна розробка занять, свят, екскурсій, планування) . Вихователі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів, занять), адекватно реагують на критику.

Відповідно плану педагоги знайомились і впроваджували в роботу передовий педагогічний досвід, а саме:

STREAM– освіта в дошкільному закладі (ДНЗ м.Вінниця)

Пошукова діяльність та елементарне експериментування у природі (ДНЗ Херсонська обл.)

Розвиток пам’яті і зв’язного мовлення у дітей за допомогою прийомів мнемотехніки.

Дошкільна освіта Німеччини

«Мистецтво колажу»(німецький художник Курт Швіттерс)

Інтеграція словесної та художньої творчості дошкільнят засобами аплікації ( ДНЗ

м. Житомир)

Китайська освітня практика (Катерина Крутій)

Метод «Шість капелюхів мислення» (Едвард де Боно)

Також звітували про свою роботу вихователі, що атестуються.

Надавалась методична допомога молодим вихователям шляхом консультування, проводилось консультування різних категорій працівників з питань організації педагогічного процесу.

Робота методичного кабінету сприяла росту професійної грамотності педагогів щодо впровадження інноваційних технологій в освітній процес, проводилася з метою підвищення освітньо-професійного рівня та психолого-методичної компетентності педагогічних працівників. Педагогам надавалась можливість поділитися своїми думками, обговорити досягнення й недоліки, довести ефективність тих чи інших видів роботи.

Виокремились і проблеми, які вимагають вирішення, а саме:

- необхідність визначення сучасних підходів до організації життєдіяльності дітей в умовах реалізації Базового Компонента дошкільної освіти в Україні;

- пошук, розробка критеріїв оцінювання рівня сформованості базових якостей дитини-дошкільника за програмами розвитку дітей дошкільного віку;

- забезпечення сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти шляхом упровадження інноваційних технологій у роботі з дітьми.

З метою вирішення вищеназваних питань, пріоритетними визначити завдання:

- підвищення фахової компетентності та професійної майстерності педагогів шляхом удосконалення якості методичного супроводу учасників освітнього процесу, модернізації форм методичної роботи з педкадрами;

- організація освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно-орієнтованого, діяльнісного, інтегрованого підходів шляхом застосування інноваційних технологій;

- національно - патріотичне, художньо-естетичне виховання дошкільників;

- якісна підготовка дітей до навчання в школі: спільність в роботі ДНЗ- школа(інтелектуальний розвиток).

Місія закладу: збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;

· виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

· формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду.

Бачення:

Бути колективом однодумців, який успішно вирішує завдання сьогодення, є лідером серед закладів освіти і впевнено дивиться в майбутнє.

Цінності -вихованці та батьки

• Відповідальність: ми виконуємо те, що обіцяємо, і ми чесні з нашими вихованцями та їхніми батьками, бо саме їхня довіра є нашим найбільшим досягненням.

• Простота: ми розробляємо та застосовуємо найефективніші форми і методи навчання та виховання, прості для розуміння й використання.

• Інноваційність: ми використовуємо в освітньому процесі інноваційні технології, впроваджуємо комп'ютерні методи навчання. Використовуємо комунікаційні можливості всесвітньої мережі, що підвищує інтерес до навчання, дисциплінує мислення.

• Ефективність: ми працюємо так, щоб віддача від нашої педагогічної діяльності була максимальною, орієн­туючись на результат.

• Прозорість: ми надаємо батькам вичерпну та достовірну інформацію про якість освітнього про­цесу.

Цінності — педагогічні працівники

• Співробітництво: ми - колектив однодумців, які, дотримуючись високого рівня ділової етики й ефективної взаємодії, працюємо для того, щоб заклад став закладом, де почесно й престижно працювати, де кожен педагог може зробити успішну професійну кар'єру та підвищити педагогічну майстерність.

• Професіоналізм: ми - колектив однодумців, які працюють для того, щоб заклад став тим закладом, де виховують соціалізованого випускника.

• Досконалість: ми використовуємо всі можливості для досягнення найвищого рівня майстерності й постійно шукаємо шляхи самовдосконалення.

Відповідальність закладу перед суспільством

• Ми пропагуємо ідею: неможливо навчити, можна лише навчитися.

• Збудити,мотивувати, дати виявитися самостійним творчим силам дитини, виховати людину з широким розумінням своїх громадянських обов'язків.

• Ми робимо свій внесок в майбутнє України.

Кiлькiсть переглядiв: 92

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.